به گزارش “ورزش سه”، روزنامه عربستانی الشرق الاوسط به نقل از منابع آگاه خود خبر داد که کنفدراسیون فوتبال آسیا یک پرونده اضطراری برای پیگیری وضعیت بازی‌های آینده در ایران باز کرده است. این تصمیم به دلیل رخدادهای اخیر در منطقه اتخاذ شده است. این روزنامه در گزارش خود نوشته است: کنفدراسیون فوتبال آسیا از […]

به گزارش “ورزش سه”، روزنامه عربستانی الشرق الاوسط به نقل از منابع آگاه خود خبر داد که کنفدراسیون فوتبال آسیا یک پرونده اضطراری برای پیگیری وضعیت بازی‌های آینده در ایران باز کرده است. این تصمیم به دلیل رخدادهای اخیر در منطقه اتخاذ شده است.

این روزنامه در گزارش خود نوشته است: کنفدراسیون فوتبال آسیا از نزدیک اوضاع را بررسی می‌کند تا سرنوشت بازی‌های آسیایی، چه مربوط به تیم ملی ایران و چه باشگاه‌های داخلی در مسابقات مختلف آسیایی، مشخص شود.

انتظار می‌رود که کنفدراسیون فوتبال آسیا طی چند روز آینده بیانیه رسمی در این خصوص صادر کند تا وضعیت موجود و تصمیم نهایی در مورد برگزاری بازی‌ها در ایران را شفاف‌سازی کند.

“الشرق الأوسط” تلاش کرد تا با کنفدراسیون فوتبال آسیا تماس بگیرد و پاسخ به سناریوهای احتمالی را دریافت کند، اما پاسخی دریافت نکرد.

در همین راستا، باشگاه النصر عربستان منتظر اعلام تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره سرنوشت بازی این تیم با استقلال تهران است که قرار است در ایران و در چارچوب مرحله سوم گروهی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود.

طبق برنامه، بازی سوم النصر مقابل استقلال در تهران و در تاریخ ۲۲ اکتبر (اول آبان) برگزار می‌شود و در ۲۵ ماه آینده نیز پاختاکور ازبکستان میزبان النصر خواهد بود.

بولت مس رفسنجاناز خوش‌شانسی باشگاه‌های الهلال و الاهلی، بازی‌های آن‌ها مقابل استقلال ایران در شهرهای ریاض و جده و به ترتیب در تاریخ‌های ۴ نوامبر (۱۴ آبان) و ۲ دسامبر (۱۲ آذر) برگزار می‌شود. همچنین تیم الغرافه قطر نیز با مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد، زیرا باید در تاریخ ۴ نوامبر در تهران به مصاف پرسپولیس ایران برود و در تاریخ ۱۷ فوریه سال آینده، تیم النصر عربستان نیز در تهران میهمان پرسپولیس خواهد بود.

 

بحث‌هایی درباره امکان برگزاری بازی ایران و قطر در ایران یا انتقال آن به زمین بی‌طرف، بر اساس شرایط موجود وجود دارد که توسط کمیته اضطراری کنفدراسیون فوتبال آسیا پیگیری می‌شود.

منبع